對於美國市立或州立教育機構的辦事效率真的有點傻眼,2月初發給我好人卡的學校,說會寄書面通知給我,結果到現在還沒收到。至於美食大師鍾同學大力推薦的這所獵人學院,在我2月初丟了申請,付了所有學校裡面最貴的申請費:125美金之後,從此失聯至今,整整兩個月。線上系統完全沒動靜到我一度認為,我是不是遇到了詐騙集團了?

直到昨天,就在我早就將這所學校拋之腦後,連機票都快訂了的時刻,突然他來了一封信,一封偽裝成好人信的通知...

Thank you for submitting your application to the School of Social Work and congratulations. This is to inform you that your application has moved to the next and final stage of our admissions process.

If you have already heard from Mr. Sxxxxxxx, via Socializr please ignore this message. For all others please continue reading below.

You will receive a "Socializr" email from Mr. J S inviting you to a group discussion at the School of Social Work. When you receive the email, please RSVP on Socializr. If you need to reschedule or are no longer interested in the School of Social Work, please make the necessary comments in Socialzr.

You will be hearing from us this week.

原來是要我進行最後階段group discussion(感覺像是某種面試?)。吼~我這應該不是強搶未婚妻了,分明就是強搶人妻啦!雖然已為「別人的老婆」了,可是我實在不想讓我125美金的申請費就這樣順水流(他們會不會賺得太容易了?該不會延遲審理、放榜該不會是他們賺申請費的手段吧

到底要不要跟這個獵人「偷情」一下呢?可是又覺得幹嘛為了貪小便宜自找罪受XD~

唉呀呀,都是你,獵人先生,你怎麼可以遲到成這個樣子呢?

PS:有人知道"Socialzr"是什麼意思嗎?我完全搞不懂XD

→小青青回應我說好像是一個討論平台,可以在上面討論個案什麼的~哇喔,好先進的獵人喔(雖然動作很慢!)

arrow
arrow
    全站熱搜

    kakotopia 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()