最近陸續在聯繫學校了,光從信件的往返中,就感覺私立跟公立學校真的有差!
果然私立學校的學費貴就貴在他的服務啊!

我聯繫了A私立學校,大概是一天後不到,我就收到了客客氣氣的回信(如下),感謝我對他們有興趣,並且願意為我提供更進一步的資訊以及可以直接聯絡的對象是誰。

Dear Erin:

Thank you for your interest in the XX  School of Social Work at XX University
If you would like more information about our program, please visit our website at . We look forward to hearing from you soon.

Janice Wells-White
XX School of Social Work
XX University

但我丟了B公立學校,等了快一個星期都還沒收到回信,明明就是同一個國家啊,時差會不會太嚴重了點啊?害我不時的去確認垃圾信箱,想說他會不會跑錯地方?結果就在今天,我收到以下的回信,

yOU MAY APPLY VIA THE INTERNET IN ABOUT TWO WEEKS.

You will see the link on our website and we will also send a brochure to Taipei.  Deadline for fall 2009 will be about March 1 for international students.  IBT TOEFL minimum score is 81.

是的,就這樣而已,沒有抬頭、沒有後續聯繫對象,要不是他信中提到Taipei,我一度還以為這是一封記錯的郵件,不然就是工讀生發出的...。

我真的深切的體會到「城鄉差距」了,果然花多一點錢,果然會得到不一樣的對待啊...{#emotions_dlg.emotion_015}

arrow
arrow
    全站熱搜

    kakotopia 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()